DRFG proniká do zahraničí i v oblasti nemovitostí. Své portfolio rozšířila o 45 tisíc metrů čtverečních retailových ploch v Polsku

Investiční skupina DRFG, respektive její dceřiná společnost DRFG Real Estate, úspěšně vstoupila na zahraniční trh také v segmentu nemovitostí. Její portfolio se rozrostlo o dva retail parky a dvě obchodní centra v Polsku, které dohromady nabízí 45 tisíc metrů čtverečních maloobchodních ploch. V expanzi do zahraničí, především na trh střední Evropy, hodlá skupina pokračovat. Pořízené nemovitosti leží v oblastech, které patří podle kritéria kupní síly k jedněm z nejvíce prosperujícím v Polsku. Konkrétně jde o hlavní město Varšavu či Štětín na hranici s Německem. U objektu u Katovic a poslední koupené nemovitosti, která má v atraktivní lokalitě severovýchodního Mazovského vojvodství pozici lokálně dominantního obchodního centra, se počítá rovněž s následným developmentem.   “Jde o významný strategický krok v našem podnikání. Český trh nám začíná být malý, proto jsme zanalyzovali příležitosti v okolních zemích, a polský trh nám v současnosti dával největší smysl. Vidíme tu značné možnosti a určitě se v regionu chceme rozvíjet i do budoucna,” komentuje akvizici výkonný ředitel DRFG a Real Estate Juraj Černička. Nemovitosti o celkové ploše dosahující 45 tisíc metrů čtverečních jsou v současné době téměř plně obsazeny, dvě z nich stoprocentně. Průměrná délka nájemních smluv činí bezmála 5 let. Celková pronajímatelná plocha komerčních nemovitostí ve správě DRFG je po této akvizici zhruba 250 tisíc metrů čtverečních a hodnota portfolia 9 miliard korun. Mezi nájemci jsou obchody, které je možné navštívit i v České republice, například prodejny s módou H&M, Reserved či NEW YORKER, s obuví CCC, se sportovními potřebami DECATHLON či řetězce Pepco nebo Rossman. Řada nájemců patří k běžnějším spíše v Polsku, jako například Bricomarche, Biedronka či Auchan. Průměrná roční návštěvnost těchto obchodních ploch se pohybuje od milionu po více než 3 miliony lidí ročně. “Věříme v sílu polského trhu. Polsko je makroekonomicky dlouhodobě stabilní. Jde o jedinou zemi Evropské unie, které se v roce 2009 vyhnula ekonomická krize ve své nejhorší podobě. Dalším důvodem, který hrál pro toto rozhodnutí, byly dlouhodobě rychle rostoucí maloobchodní tržby a v neposlední řadě také příznivá situace na zdejším nemovitostním trhu, který je daleko méně konsolidovaný než ten český,” popisuje obchodní ředitel DRFG Real Estate Josef Musil. Pořízená centra jsou první fází koupě celého portfolia nemovitostí o celkové ploše přibližně 100 tisíc metrů čtverečních “Volíme trh, který je nám blízký, ale zároveň je dostatečně velký a má potenciál k růstu. Například v menších regionálních městech v Polsku, kde registrujeme nedostatek retailových ploch. Rozhlížíme se i po transakcích na Slovensku, či v Maďarsku,” dodává Juraj Černička a připomíná, že skupina v posledních letech na zahraničních trzích posiluje i skrze svou společnost Suntel Group v oblasti telekomunikací, kde aktuálně působí v pěti dalších evropských zemích - Švýcarsku, Německu, Rakousku, Slovensku a Nizozemsku. Tisková zpráva ke stažení zde