Od prvního letního dne se mohou Brňané pokochat barevnými deštníky v centru Brna. Stejně jako vloni Nadace DRFG spolu s Diecézní charitou Brno pokryla Českou ulici deštníky, které skončí v dražbě. Výtěžek pak půjde potřebným z Diecézní charity Brno. Deštníky budou vystaveny až do 4. října. Letošek je speciální, deštníky jsou laděny do italských barev, protože partnerem je také italské velvyslanectví a italský konzulát, který se speciálně pro Moravu otevře v Brně v září.
Po roce Českou ulici opět ozvláštnila sbírka 250 barevných deštníků. „
Po loňském úspěchu, kdy nás lidé oslovovali, jak se jim deštníky líbí a co s nimi po skončení instalace bude, jsme se rozhodli akci letos zopakovat,“ popisuje David Macek, ředitel Nadace DRFG. Letos mají deštníky internacionální nádech, protože jsou v italských barvách. Na pozadí letního „azzurra“ se tak prolínají zelená, bílá a červená. „
Letos je partnerem italské velvyslanectví a italský konzulát, který se zde v Brně otevře v září,“ doplňuje David Macek. Konzulát se sídlem na Zelném trhu by se měl slavnostně otevřít 27. září.
Na deštnících je napsáno „Brno meets Italia“, tedy Brno se setkává s Itálií. Poukazují tak na plodné setkávání Moravy a Itálie v mnoha rovinách. Italským festivalem přátelství mezi národy Meeting Rimini se například inspiruje nedávno skončený Meeting Brno, který Nadace DRFG dlouhodobě sponzoruje.
Kromě Diecézní charity Brno, italského velvyslanectví a konzulátu jsou pro letošek partnery Nová Mosilana, Regionální hospodářská komora Brno a platforma Živé město.
Po skončení instalace 4. října, tedy na svátek hlavního patrona Itálie Františka z Assisi, Diecézní charita Brno deštníky vydraží a získané prostředky využije pro potřeby svých klientů. „
Chápeme tyto deštníky jako symbolické přístřeší, které pomůže potřebným lidem k opravdové střeše nad hlavou. Výtěžek použijeme pro Denní centrum pro lidi bez domova, jehož součástí je i azylový dům a noclehárna,“ popisuje akci ředitel Diecézní charity Brno Oldřich Haičman.
Pro zájemce o selfie fotky a jejich uveřejnění – hashtag expozice je #destnikybrno.
Nadace DRFG
Od svého vzniku se investiční skupina DRFG snaží pomáhat a podporovat řadu sociálních, kulturních a sportovních projektů. Podnikání není jen tvrdý byznys, má svoji lidskou stránku a širší společenský rozměr. DRFG záleží na kráse ve veřejném prostoru, vstupuje do něj futuristickou architekturou, sbírkou moderního umění, špičkovou módou, vynikající středoevropskou gastronomií i jinak. Přišel čas, aby investiční skupina DRFG své rozmanité podpůrné aktivity sjednotila a mezinárodně ukotvila. Proto v roce 2016 založila Nadaci DRFG.
Více informací na
www.drfg-nadace.cz
Diecézní charita Brno
Diecézní charita Brno pomůže ročně 55 tisícům lidi v nouzi – seniorů, matkám s dětmi v tísni, nebo lidem s postižením po celém území Jihomoravského kraje a části Kraje Vysočina. Z toho podá pomocnou ruku tisícovce lidem bez přístřeší v samotném městě Brně. Nadace DRFG sponzoruje novou charitní Asistenci sv. Františka pro přímou pomoc lidem na ulici.
Více informací na
www.dchb.charita.cz